Van Haaren naar Vessem (15 en 16 aug)

16 augustus 2019 - Oss, Nederland

Hoewel de route van Haaren naar Vessem in één dag had gekund, heb ik besloten het in 2 dagen (do en vr) te doen. Ik moest toch vrijdagavond nog in Oss zijn, dus geen enkele haast.

Bij toeval (voor zover dat bestaat) heb ik zowel donderdag als vrijdag een ervaren Camino-loper ontmoet. Donderdag kwam ik op een terras in Spoordonk in gesprek met een wandelaar, die nu een van de Nederlandse routes  liep (vanuit Friesland), nadat hij enkele jaren terug al vanuit Brabant naar Santiago was gelopen. Vandaag op een terras in Vessem werd ik aangesproken door een wandelaarster, die ook eerder al naar Santiago was geweest, ook vanuit Nederland. Van beiden nuttige tips gekregen, ook hadden beiden de tocht als zeer positief ervaren en keken er met goede herinneringen op terug. En zoals Ans (de wandelaarster uit Vessem) verwoordde: De eerste 3 weken wandelen, ben je op vakantie, daarna begint het je dagelijkse leven te worden.

Ik ben nu hij een gastgezin (van Vrienden op de fiets) in Oss. Straks naar een info café van de dames van CaminoComfort. Ik heb hen leren kennen via internet (zoeken op Santiago oid) en heb mijn rugzak onlangs bij hen gekocht. Drie uur passen, meten en uitproberen hebben hun nut gehad. Na enkele dagen lopen zat de rugzak als gegoten, ik heb er volop plezier van gehad.

Morgen met de trein terug naar Pesse. Daar evaluerend terugkijken naar de afgelopen 2 weken en dan serieus voorbereiden richting vertrek in maart 2020. Ik heb vanmiddag al even kennis gemaakt met de (vrijwilligers van) de pelgrimshoeve Kafarnaüm, van waaruit ik volgend jaar wil starten.

1. Gerda:
    16 augustus 2019