Van Wezep naar Nijkerk (6-8 aug)

8 augustus 2019 - Nijkerk, Nederland

Op dinsdag na een aangename wandeling in Elburg aangekomen en nog even de St. Nicolaastoren beklommen. Het uitzicht boven was de moeite volledig waard.

Woensdagochtend een ‘internationaal’ ontbijt dwz we spraken afwisselend Nederlands, maar dat verstond en sprak de Duitse gast niet, Duits vanwege de Duitse gast, Engels omdat haar vriendin dat beter en liever sprak dan Duits en uiteindelijk Frans, omdat we dat alle 4 spraken en verstonden. En dat alles vanwege een Duitser, die in Parijs studeerde. Na enkele regenbuien ‘s middags heerlijk geluncht (kindermenu poffertjes met ijs) bij kasteel De Essenburgh bij Hierden.

Donderdag een lange wandeldag naar mijn broertje, die sinds kort aan de zuidkant van Nijkerk woont. Die lange tocht werd beloond met een heerlijke pastamaaltijd.

Het wandelen met bepakking gaat goed; voelt af en toe wel zwaar, zeker aan het eind van de dag, maar iedere ochtend start ik weer met frisse moed.